طراحی وب سایت

روش های نوین طراحی وبسایت

طراحی وب سایت

روش های نوین طراحی وبسایت

  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر شاهد رشد سرویس های ابری در ایران بوده ایم. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از نرم افزارهایی است که هم به صورت محلی یعنی نصب در سرور داخلی مشتری و هم به صورت ابری ارایه می شود. اما اگر شما قصد خرید یک نرم افزار CRM را داشته باشید کدام گزینه را انتخاب می کنید. نسخه ابری یا نسخه محلی؟ مزایا و معایب هر کدام چیست؟  

قبل از مقایسه ابتدا تعریف کوتاهی از هر کدام از روش ها ارایه می کنیم.

تعریف نرم افزار CRM ابری

در این روش نرم افزار CRM تحت وب در یک یا چند دیتا سنتر نصب شده است. و توسط یک تامین کننده پشتیبانی می شود. شما به عنوان مشتری برای استفاده از این نرم افزار تنها نیاز به مرورگر یا اپلیکیشن موبایل دارید و بلافاصله پس از خرید می توانید از نرم افزار استفاده کنید.

تعریف نرم افزار CRM محلی

در این روش نرم افزار CRM تحت وب یا ویندوزی روی سرور داخل شرکت شما نصب می شود. و توسط یک شرکت پشتیبانی می شود. شما به عنوان مشتری برای استفاده از این نرم افزار نیاز به سرور، شبکه محلی و نیروی IT دارید تا بتوانید از نرم افزار بهره برداری مناسب انجام دهید.

در ادامه در خصوص مزایا و معایب استفاده از نسخه محلی در مقایسه با نسخه ابری توضیح می دهیم. برای اینکه این مقایسه درست باشد نرم افزار CRM مایکروسافت را در سرویس ابری اورست به عنوان نمونه موردی بررسی می کنیم. نرم افزار CRM توسط سرویس دهنده اورست هم به صورت ابری و هم به صورت محلی ارایه می شود.

مزایای نرم افزار CRM ابری

• راه اندازی نرم افزار در کمتر از 24 ساعت 
• عدم نیاز به تامین سرور در شرکت مشتری
• عدم نیاز به کارشناس IT در شرکت مشتری
• قیمت ارزان تر
• دسترسی امن از همه جا و همه وقت
• یکپارچه با دیگر سرویس ها مانند فروشگاه اینترنتی
• حفاظت از اطلاعات مشتری حتی بهتر از خودش
• عدم نیاز به دانش IT برای استفاده از نرم افزار
• امکان ارتباط با نرم افزار های محلی از طریق وب سرویس

معایب نرم افزار CRM نسخه ابری

• قطع شدن سرویس در صورت قطعی اینترنت
• امکان کدنویسی مستقیم روی سیستم وجود ندارد.
• قیمت وابسته به تعداد کاربر است

مزایای نرم افزار CRM نسخه محلی

• بدون نیاز به اینترنت قابل استفاده است
• سرعت سیستم وابسته به سرعت اینترنت نیست
• امکان یکپارچه سازی با دیگر نرم افزارهای محلی از طریق دیتابیس هم وجود دارد.
• می توان مستقیما روی نرم افزار کدنویسی کرد.
• کاربر نامحدود

معایب نرم افزار CRM نسخه محلی

• گران تر است
• نیاز به تجهیزات شبکه محلی و سرور دارد
• نیاز به کارشناس IT جهت نگهداری از شبکه و سرور دارد
• هزینه پشتیبانی سالیانه دارد

جمع بندی

باید در نظر داشته باشیم که برخی از موارد عنوان شده به عنوان مزایا و یا معایب بسته به نرم افزار CRM نیز می باشد. ما مقایسه را بر اساس نرم افزار CRM مایکروسافت انجام دادیم. همچنین هدف ما نتیجه گیری نیست. هر مدیر کسب و کاری باید با دید باز و بدون پیش داوری شرایط شرکت خود را مد نظر قرار دهد و تصمیم بگیرد که آیا نرم افزار CRM آنلاین مناسب اوست یا نسخه محلی.


برگرفته از سایت اورست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی